TAKK.

Okej, så i lördags åkte jag, Elin och Jonathan ner till hufvudstaden och mötte upp Lukke för att se Sigur Rós i Hartwall Areena. Sista konserten på en 1,5-års turné. Alldeles fenomenalt vackert var det, precis som förväntat. Och jag älskar fortsättningsvis Kveikur-låtarna eftersom de blir sådär härligt mörka live och byggs upp i all evighet. Sällskapet var också helt klart det bästa möjliga, man borde alltid ha med sig människor som älskar musiken lika mycket som man själv gör! Hauschka som spelade som förband var också en random men trevlig överraskning.

Hade en teori om att man njuter mer av musiken andra gången man ser ett band live, eftersom man inte riktigt kan ta in allt första gången. Efter att ha sett både Hurts, Bastille och Sigur Ros för andra gången den här månaden måste jag dock nästan avfärda teorin som osann. Det har varit helt fenomenala konserter, men det är ändå en viss "chock" första gången man ser ett band live som är svår att slå. Bastille var dock betydligt bättre nu eftersom provinssikeikkan var så liten och regnig. Inte för att de andra varit sämre, speciellt inte musikaliskt! But still.
 
Här kommer i alla fall några bilder och så den obligatoriska konsertfilmen. Vill man se den i HD kan man klicka sig till Vimeo och kolla där. Och ja, han spelar fiol på en elgitarr. Och ja, den är ganska lång, men se den för allt i världen, det kan ju inte finnas mycket som är vackrare än det här. Jag gillar speciellt slutet när både gitarrer och stolar flyger...
 
Nu är det slut med konserter för i år så jag lovar att ni slipper de här inläggen för en tid framöver. Men i februari kör jag igång igen. Har redan bokat in One Republic och Thirty Seconds to Mars. När det inte händer nåt annat roligt i livet måste man ju hitta på nåt. Och det finns få saker jag njuter av så mycket som musik.
 
 
 
 
 
Svefn-g-englar
Stormur
Seaglópur
Varúð
Brennisteinn
Kveikur
Hoppípolla
Popplagið
 
2013-12-03 @ 23:11:00 Musik Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback