OH YOU GOT A FIRE AND IT`S BURNING IN THE RAIN. THOUGHT THAT IT WENT OUT BUT IT`S BURNING JUST THE SAME.

 
 
Idag har jag varit till sjukhuset och kopplat mig själv till Guardiansensorn. Det här innebär att jag har en liten apparat som visar min blodsockerkurva dygnet runt. Jag får bättre koll och kan justera mina insulindoser bättre. Dessutom mätte vi Hba1c (långtidssockervärde) och jag kan glatt konstatera att jag på en månad fått ner värdet från 10,2 till 9,3. Med tanke på att provet mäter ett genomsnitt över tre månader, så har det hänt ganska mycket den senaste månaden. Happy happy joy joy!
 
(Kan tillägga att Hba1c inte mäts på samma sätt som det vanliga blodsockret; ett Hba1c på 10,2 motsvarar ett genomsnittsblodsocker på 15,5 medan 9,3 motsvarar ett blodsocker på 13,5)
 
Idag har jag dessutom haft min första föreläsning för året. Teoretiska perspektiv på socialpolitiken. Träffat klasskompisar jag inte sett på ett och ett halvt år. Och imorgon börjar vi på med magisterseminarierna. Ve och fasa. Men det blir säkert bra det också. 
 
Nu ska jag hänga med Hanna. Såheså.
2012-09-18 @ 16:28:00 Diabetes Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback