I LIKE THE WAY YOU`RE NOT AFRAID, YOU`VE GOT THE WORLD PLANNED IN YOUR MIND.

Idag påbörjar jag min åttonde vecka som duktig diabetiker. Skulle vara spännande att se vad långtidsvärdet ligger på nu, men jag måste vänta ännu några veckor innan det är dags för sjukhusbesök igen. Den första supermotivationen börjar falna och det har blivit mer vardag. Jag håller fortfarande bra koll, men är inte lika nitisk som de första veckorna. Jag har flyttat min lantusdos till morgonen, vilket innebär att min väckarklocka ringer senast 8.30 oberoende om det är jobbdag eller sovmorgon. Men jag slipper mina låga natt- och morgonvärden så det är totalt värt det. De riktigt höga värdena som tidigare var vardagsmat börjar också bli extremt sällsynta nu. Men inatt låg jag högt. Sov dåligt och vaknade till sist och var otroligt törstig och kissnödig. Och visst låg sockret på 20 när jag mätte. Tog insulin för att få ner det och låg på 8 på morgonen, men sov ändå oroligt resten av natten. Sover alltid dåligt när jag ligger högt, och ibland är det totalt omöjligt att somna om sockret är över 15.
 
Jepp. Det var den diabetes-uppdateringen.
 
 
2012-10-08 @ 17:30:00 Diabetes Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback