YOU KNOW WE ARE SO ALIVE THAT EVEN IF THEY KILL US WE WOULD NEVER DIE.

En Närpeshelg igen. Börjar kännas som en vana det här. Nästa helg igen (kombinerat med lite Åbo) - jeppjepp!
 
Fredagen var allmänt småmysig. Dagen tillbringades med uppsatsskrivande på Tritonia och sen satt jag hemma och småfixade på kvällen (och blev chockerad av insikten att jag äger ett par ljusa jeans - därav bilden) innan jag hoppade på sista bussen till Närpes. När jag inkvarterat mig hos Evelina&Anders mötte jag upp tjejerna på Logen för att fira allra bästaste Ikkis som hade födelsedag. Ljuvligare människa får man leta efter <3
På lördag blev det tidig väckning. Åkte till salongen med Evelina som gjorde mitt hår lite kortare, lite mörkare och lite rödare. Sen drog vi igång julstädningen och avslutade med att bygga en julgran och pynta inför söndagens julöppning. På kvällen blev det sen att köra runt tillsammans med Ika och Ann i några (många) timmar. När det blev dags att ta sig till Logen blev jag dock alltför trött och kastade in handduken.

När jag kom hem till syster hade världens tjockaste Nala plötsligt blivit fembarnsmor. Gulligulligull.

På söndag var jag fortfarande Volvo-vakt och inledde dagen med att hämta upp Ika, Ann och Malin. Sen satt jag på salongen några timmar och höll syster sällskap medan hon serverade glögg på julöppningen, innan jag återförenades med tjejerna som fortfarande befann sig i Volvon. Kändes smått nostalgiskt och fint med en bilhelg. Dessutom luktar mitt hår och mina kläder tobak nu vilket höjer nostalgifaktorn ännu mer.
Till kvällen hoppade jag och syster i bilen med kusin och Emelie och åkte mot Vasa. Den extrema dimman bör omnämnas. Att sen få komma in genom dörren och mötas av överrasknings-choklad när man varit godissnål hela dagen gör ju inte tillvaron sämre direkt. Jag ska låna ut min lägenhet oftare ;)
 
Och nu fick jag mitt i allt två töntar och en glöggburk på besök.   
 
2012-11-25 @ 18:44:00 Livet Permalink


Kommentarer
Postat av: lottaregina

gillar :)

2012-11-26 @ 07:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback