I WAS MADE FOR SUNNY DAYS AND I WAS MADE FOR YOU.

Den här helgen/början av veckan har varit en total njutning. Bättre kan man nog inte ha det. Åbo har bjudit på sol, värme, gott sällskap, mycket skratt, roligt program och god mat. Det här lever jag länge på.


Nedan följer min dagbok a la Instagram. Fina saker måste dokumenteras.



På lördag beundrade jag Åbo från Lindas balkong, tog mig iväg till Sode på eftersläpp och träffade lite kändisar, avslutade natten med kebab och delade Lindas bäddsoffa med Söt-Totten.

Söndagen inleddes med en lång och ljuvlig brunch på Blankos terass. Där kunde man ha suttit hela dagen, men jag och Tove tog oss iväg för lite shopping. Jag chillade i diverse provrum medan Tove provade klänningar.
På kvällen fascinerades jag över hur bra min nya tröja matchade med Lindas lakan och sen gick jag till Jessica för att hälsa på i hennes nya lägenhet. Därefter bar det iväg till Andreas där vi drack vin, åt rödlökschips och pratade om onepiece-dräkter.
Måndagen inleddes med super-picknick i Domkyrkoparken. Allt från plättar till oliver och köttpiroger fanns framdukade.
Efter att matkoman inträtt beskådade vi dragkampen och tog oss sedan till en ölbåt för att njuta av solen.
Mot kvällen promenerade vi upp till Vårdberget med några tusen andra för att sjunga in våren, lägga på studentmössorna och korka skumppan. Och på bild hamnade finaste Linda som var min värdinna över helgen.
På kvällen blev det Wappmiddag på Kåren tillsamman med 180 andra, och jag hade de bästa av dessa som mitt bordssällskap.
På eftersläppet stod The Siewert Öholm Experience för underhållningen och på hemvägen var Åbo skräpigt men vackert.
1a Maj firades med ännu en picknick, denna gång på Vårdberget med världens godaste pizzor och mjöd.
Efter många timmar i solen och några passligt rödbrända näsor och axlar traskade vi hemåt och jag hoppade i en bil med Fredde och Åsa och åkte hem till Vasa.
Och nu är jag lite småkär i Åbo.
2012-05-01 @ 23:24:17 Livet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback