JAG HAR EN LÄNGTAN SOM ALDRIG VILL GÅ ÖVER, JAG TROR JAG MÅSTE STANNA HÄR TILLS JAG ÅTERVÄNDER HEM.


Bild härifrån.

"Remember this, son, if you forget everything else. A poet is a musician who can´t sing. Words have to find a man´s mind before they can touch his heart, and some men´s mind are woeful small targets. Music touches their hearts directly no matter how small or stubborn the mind of the man who listens."
-Arliden (The Name of the Wind by Patrick Rothfuss)

Ibland hittar jag böcker som är så bra att jag stundvis knappt klarar av att läsa dem, och ibland bara måste ge ifrån mej små förtjusta tjut eller sparka omkring mig lite för att ge uttryck för mina känslor. The Name of the Wind av Patrick Rothfuss är en sådan och jag rekommenderar den starkt, även om jag bara läst halva första boken än. Gillar att den innehåller en hel del humor, samtidigt om den är mörk och vacker. Och det bästa med den här sortens böcker - mina favoriter - är att de oftast kommer i grupper om tre. Eller tolv. Eller tjugo.

2012-03-20 @ 20:43:21 Check this out Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback