"HERE`S SOME ADVICE. STAY ALIVE."

(klicka på bilden för att komma till trailern)

Har precis varit på bio med Hanna, Elin och Andreas och sett The Hunger Games, filmatiseringen av första delen i en trilogi jag läste förra veckan. Med tanke på hur höga förhoppningar jag hade var filmen riktigt bra, men jag rekommenderar verkligen att man läser boken innan. Utan boken blir filmstoryn rätt så tunn och slutet aningen intetsägande. Men enligt mig är filmen absolut sevärd!

Annars så läste jag ut The Name of the Wind idag och längtar nu efter fortsättningen jag just beställt efter, tillsammans med en hög andra intressanta böcker. Här emellan tänkte jag dock hugga tag i serien Mistborn av Brian Sanderson. Fick en extra fin överraskning när jag oväntat fick alla tre böckerna på posten.

Ursäkta fantasytemat, har på känn att det kan hänga med ett tag. Det enda förutom böcker som händer i mitt liv är just nu bara jobb och kandidatskrivande. Böckerna blir min tillflykt, och jag gillar det, även om jag gärna skulle hitta lite inspiration för vardagen också.
2012-03-23 @ 23:12:49 Check this out Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback