THERE`S A HIDING PLACE/ON THE BEDROOM FLOOR/I COVER MYSELF/WHEN THE COLD WIND BLOWS.

Sions "fängelsefönster".
 
Jag är aningen bitter på vädret just nu. Ja, jag kan medge att det är vackert ute. Men jag är fast övertygad om att alla de som är glada åt vädret åker buss/bil till skola/jobb. Eller så är jag helt enkelt bara en extra känslig individ. Imorse när jag promenerade till jobbet inbyltad i stickade saker och världens tjockaste utedräkt hann jag tänka en mängd otrevliga saker om temperaturen som låg på -16°. Strunt i det där med att man blir sur och pluttlig när man är hungrig - en av de få saker som påverkar mitt humör riktigt ordentligt är kyla. Ja, man blir lite gladare när snön gör det ljusare ute, men man blir ju tio gånger surare när det är så förhärdat kallt - både ute och inne! Jag är helt enkelt inte byggd för vinter. Tack och hej!
2012-12-04 @ 20:33:49 Livet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback