I DON`T CARE, I`M STILL FREE, YOU CAN`T TAKE THE SKY FROM ME.

I´m such a GINORMOUS nerd. De senaste 36 timmarna och den här förkylningen är nog det bästa som hänt mitt nörd-jag sedan jag upptäckte The Name of the Wind (min favoritbok ifall nån missat det...). Sedan igår eftermiddag har jag tillbringat all min tid med att maratontitta på serien Firefly som sändes på tv år 2002-2003. Serien fick tyvärr bara en enda säsong men är något av det bästa jag sett. Serien är skapad av Joss Whedon som gjort bl.a. Buffy, Angel och The Avengers och ska du se nånting i serieväg så se det här! Och ge den några avsnitt, höll på att ge upp ännu i andra avsnittet men den är definitivt värd att lägga ner lite tid på. Det är trots allt bara en säsong och den är så ofattbart bra. Min entusiasm kan förstås ha en del att göra med att jag varit instängd i min lägenhet det senaste dygnet med det här som enda distraktion från mitt hostande, men jag uppskattar att sisådär 90 % av min fascination bara har att göra med karaktärernas absoluta epicness. Helst skulle jag bara vilja börja från början och se alltihop ett varv till.
 
Ja, och om nån undrar vad Firefly handlar om: Spacecowboys. Ungefär.
 
2012-12-11 @ 23:41:00 Filmer & Serier Permalink


Kommentarer
Postat av: Danny

Ja!! Firefly är helt enkelt bäst! Först på min lista över serier som cancel:ats för tidigt.

Och sen referenserna till Firefly i Castle är ju så bra.

Svar: Definitivt! :)
Julia

2012-12-19 @ 21:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback