AND AS LONG AS I LIVE I`LL SING, I`LL SING REDEMPTION´S SONGS.

Wow, jag blir fortfarande lite småknäpp bara av att tänka på gårdagen. Fatta att musik kan vara så bra. Jag åkte iväg till Esbo på Weekend Festival tillsammans med Johannes och Jonathan. Inledde med att lyssna på Carpark North som levererade fullt ös redan från eftermiddagen. De var egentligen huvudorsaken till att vi åkt iväg och allt annat var bara en fantastisk bonus.
Sedan var det dags för norska Donkeyboy med världens sötaste sångare. Jag blev lite knäsvag måste jag erkänna. Hade inte särskilt höga förväntningar på deras liveprestationer men de var verkligen grymma. Feelisen på topp och jag har hittat några nya favoritlåtar. Efter Donkeyboy hann vi också lyssna på Poets of the fall, där jag hittade den perfekta blonda gitarrist-killen åt en av mina vänner... Men eftersom de bara fungerade som mellanunderhållning i vårt schema får de inte komma med på bild.
Avslutningsvis smällde Hurts av värsta grymma showen. Här förväntade jag mig heller inget speciellt, men de var verkligen kvällens höjdpunkt på alla sätt och vis. Något maffigare eller vackrare är det länge sedan jag sett eller hört. När vi körde hemåt var jag fortfarande så hög på all vacker musik att jag glatt (och relativt piggt) körde från Tammerfors till Vasa med sovande killar i bilen, nynnandes för mig själv. Hem anlände vi strax efter fem på morgonen, och just nu känner jag mig väldigt "dagen efter" och groggy. Lyckat att sjunga på radiogudstjänstinspelning idag liksom... ;)
 
Några korta filmklipp från igår dyker nog upp inom kort!
 
2012-08-19 @ 13:26:00 Musik Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback