ETT NATTCITAT

"Allt som är sant tål att ifrågasättas. Den sanning som blivit dig given inte bara tål utan bör ifrågasättas om du vill bygga en egen grund i livet."

Tommie Sewón, citat stulet ur Carl-Henric Jaktlunds bok "Jesus gick vidare och kyrkan står kvar"

Precis vad jag alltid har sagt. Är det sant, då håller det att ifrågasättas och att prövas. Och vi behöver tänka igenom vad vi tror på, vad vi bygger våra liv på, så att det inte bara är andras tankar och idéer vi tar in utan att ens reflektera. Tron, och allt annat i livet också för den delen, behöver bli vår egen.

Jag vet att jag vet att jag vet. Inte för att nån annan berättat hur det är, utan för att jag själv ifrågasatt, funderat, tvivlat, upplevt och erfarit.
2010-10-15 @ 22:56:56 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback