YOU NEVER RUN OUT OF WAYS TO BLOW MY MIND

Jag vet inte hur många gånger den senaste veckan jag hamnat in i diskussioner kring att jobba på dagis/lågstadiet. Och jag har sagt nejnejnej. Men wow vad mitt hjärta smälte när jag läste det här!

Vi söker en studerande för ca 15h/vecka som kan fungera som assistent
åt en 5-årig flicka som fått diabetes. Arbetstiden är förmiddagar ca 3
dagar i veckan 4-5 h. Vi hoppas kunna anställa så fort som möjligt och
jobbet gäller fram till maj 2011.

Så nu har jag både ringt kontaktpersonen och mejlat iväg en ansökan. Tänk vad mycket det skulle ha betytt för mig när jag som sexåring fick diabetes att ha en vuxen som inte bara visste hur jag skulle mäta blodsockret och räkna kolhydrater utan också gjorde det själv! Och tänk vad sporrande det skulle vara för mig nu, att ta hand om mig själv när man blir en förebild för någon annan!

Wow. Den där känslan när man vet att JESS, det här vill jag göra! Så mycket så man blir nervös och hjärtat börjar slå litet fortare.
2010-11-15 @ 15:59:42 Livet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback