SOMEDAY I`D LIKE TO TAKE A WALK WITH YOU AND TALK ABOUT MOST ANYTHING YOU`D LIKE TO TALK ABOUT

Wow vilka långa dagar man får när man stiger upp klockan åtta och sen gör i princip ingenting hela dagen!

Fast i och för sig har jag ju nog gjort en del. Observerade idag hur otroligt stor skillnad det är på mitt liv nu från hur det var för 1-2 år sedan. Då skulle en sånhär dag, när jag stigit upp tidigt, suttit på studenthälsan hela morgonen, lunchat med pappa, handlat och städat lägenheten varit väldigt aktiv. Nu tycker jag att jag gjort ingenting och blir smått rastlös även om jag är sjuk och borde ligga hemma.

Är tacksam för att det förändrats. För så som jag hade det då, det var inget liv att leva. Jag isolerade mig själv så mycket och levde mest i nån slags verklighetsflykt genom alla böcker, filmer och serier jag konsumerade. Vet inte, kanske gör jag det till en större grej än det var då, men på sistone har jag börjat inse hur destruktivt det faktist var.

Men ikväll, ikväll lever jag i min fantasivärld igen. Så att jag ska orka hålla mig hemma och inte springa iväg på Idol till Ollis eller bara annars hitta på nåt aktivt. Växlar mellan att läsa Harry Potter och kolla på the Vampire Diaries. Och istället för att bara ligga på sängen och vara sunkig har jag lagat vettig mat, tänt ljus i hela lägenheten, bäddat med extra kuddar i soffan och till och med hällt upp mitt godis i en skål. Mys istället för sunk, alltså. ;)
2010-11-17 @ 17:53:08 Livet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback