SO I LAY AT YOUR FEET ALL MY BROKENNESS, I CARRY ALL OF MY BURDENS TO YOU


Det här är min nya bästa kompis. Dora aka Doron. Hon är den mest kramgoa katt jag känner. Så kramsjuk så hon nästan blir våldsam ibland. En gång råkade hon riva mig över läppen när hon prompt skulle upp kring nacken på mig. Men hon är bra sällskap när det är glest med kunder på jobbet. Bra på att flörta med kunderna är hon också.

Någon glass blev det inte. Istället blev det en tur till "sjömoora" och några varv i Näsby med Ika. Ännu bättre det.


Jag försöker planera min framtid, helgen till att börja med, men det lyckas inte särskilt bra. Kommer inte så långt i mitt tänkande. Så jag gav upp och började lyssna på en massa gamla Jars of Clay-låtar istället. Den här är fin.

Sweet Jesus, you never ever let me go
Oh, sweet Jesus, never ever let me go

Tur är väl det. Fatta vad skönt det är att alltid ha nånting stabilt att stå på, att falla tillbaka på, när allting runtomkring en rasar. Fatta vad skönt att inte alltid behöva vara stark och klara av allting själv. Fatta vad skönt att ha en glädje och frid som inte är beroende av yttre omständigheter.
Och tänkt att han älskar en sån som jag. En sån som du. Tänk att det inte hänger det minsta på vad vi gör eller inte gör, tänker, tycker, kan, orkar eller tror. Han älskar ändå.

What if it´s true?

Om jag bara kunde förklara, men det går så mycket djupare än orden. Det är som att försöka berätta för någon som är blind hur det är att se.
2010-06-02 @ 23:38:18 Livet Permalink


Kommentarer
Postat av: Evelina

Åh, min älsklings gumma! <3<3

Evelina<3Doron

2010-06-06 @ 14:09:11
URL: http://evelinamagdalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback