VERKLIGHETSLÄNGTAN

Började diskutera dikter och skrivandet med syster och sökte upp en del gammalt. Fy vad jag vill skriva igen. Känslan av att sätta sina egna ord på nånting och veta att man klarat av att exakt fånga en känsla, det är något helt fantastiskt. Nuförtiden skriver jag ytterst sällan i diktform, och det är synd. Det blir mer tankar och funderingar rakt upp och ner. Bra det också men jaa... Jag vill jag vill jag vill.

...men oftast leker hon att hon är fem år
och hon skrattar världen rakt i ansiktet
för hon vet att hon är fri
och lyckan bubblar i hennes mage
och hon undrar om hennes ögon glittrar
precis så mycket som hon tror...

Och eftersom syster tycker att jag borde dela med mig av mina skriverier så kan jag ju säga att den som riktigt vill kan gå in på sockerdricka och söka upp användaren anonym_själ. Det mesta är typ fem år gammalt så ni får ha överseende med mina fjortisfasoner ;)
2010-07-31 @ 01:57:21 Bara Jag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback