OH, I WANT TO LET GO AND TRUST THAT YOU ARE IN CONTROL, WON´T YOU TAKE ME AND MAKE ME, BEAUTIFUL, BEAUTIFUL?




Hmm. Känns som att jag inte haft så väldans mycket vettigt att säga här i bloggen de senaste dagarna. Skriver mer på inte lika offentliga ställen istället. Tänkt och funderat mycket, det har jag gjort de senaste veckorna. Utvärderar mitt liv en aning. Vet dock inte riktigt vad jag kommit fram till än.

Det är det sköna, och samtidigt jobbiga, med dagar som till exempel denna. Man hinner tänka. Ibland blir man dock väldigt frustrerad när dagarna bara går och man inte får något vettigt gjort, trots att man har en massa extra tid.

Idag har jag bara pysslat på här hemma, städat och sånt. Men eftersom lägenheten är så liten tar sånt inte särskilt länge. Bakat har jag också. Metodikuppsatsen som jag tänkt fixa på har jag dock inte rört än. Men jag hinner.

Så har jag spelat en massa gitarr igen och kommit fram till att jag vill lära mig nånting nytt. Jag vill bli duktig. Sådär så att jag kan ha nån nytta av mitt spelande, sådär så att jag skulle våga kompa mig själv på en scen.

Sjungit en massa har jag också. Stackars grannar. Och jag tänker igen på sånglektioner och funderar över vem man skulle kontakta. Problemet är bara att sånglektioner ruinerar en. Oberoende om det är privat eller via ett musikinstitut.

Just nu känns det som att jag vill massor och har en massa drömmar, planer och funderingar men jag själv och min bekvämlighet står ivägen för att jag ska komma framåt.


Filosofiskt värre.
2010-01-18 @ 21:24:16 Livet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback