SOMETHING ABOUT LOVE AND HOW IT`S WORTH FIGHTING FOR


Hmm. Har just kollat The timetraveller´s wife. Fin på något sätt, även om jag inte riktigt kan bestämma vad jag tyckte om den.

Jag är pratsjuk ikväll. Behöver få prata med munnen istället för med fingrarna. Men det är ju iallafall tur att fb-chatten och msn finns ibland.

Har känt mig ganska ensam på sistone och det suger. Men man har väl bara sig själv att skylla, det är väl bara att ta upp telefonen och ringa åt någon. Men samtidigt vill jag inte bara träffa folk för att träffa folk, ibland stjäl det bara mer av en än vad det ger. Äh, jag vet inte vart jag vill komma.

För övrigt konstaterade jag typ i morse, eller kanske var det inatt, att jag håller på att göra nån sorts revolt mot att bli vuxen. Jag är livrädd för ansvar. En viss sorts ansvar iallafall. När andra förväntar sig saker av mig, när en hel stor grej är helt beroende av mig. Jag får ångest. Och jag är trött på att det ska vara så. Jag kommer ju aldrig att komma nånstans om jag fortsätter så.

Lyssnar på Sigur Ros-Samskeyti



En del av mig vill hem till Närpes på lördag. För just nu känns Närpes mer hemma. Kan bero på att jag trivdes så sjukt bra förra helgen. En annan del av mig tänker att jag kanske borde stanna här och bjuda in till nån slags inflyttningsfest.

Jag är frustrerad. Ofta. På mig själv. Av många olika orsaker.

Och nu är klockan alldeles för mycket och jag har skrivit alldeles för mycket flummerier. Over and out.
2010-01-28 @ 01:51:14 Livet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback