AND I´M GONNA GET IN MY BOAT AND TO YOU I WILL FLOAT

Jag fortsätter att fascineras över hur intressant ungdomar&politik-kursen är. Det är så kul när man märker att man är intresserad av saker man aldrig brytt sig om förr och att man mitt i allt kan sitta i intensiva diskussioner om saker man tidigare ansett vara jättetråkiga. Det gäller hela mina studier, huvudämne och biämnen, egentligen och jag gillar det. När man tvingas formulera sig märker man att man trots allt alltid har någon form av åsikt, och ju mer man diskuterar och lär sig, desto intressantare blir allt. För ett och ett halv år sedan skulle jag aldri ha nämnt t.ex. "globalisering" eller det "post-industriella samhället" i samma mening som ordet "intressant".

Annars ja. Jag sitter mitt i ett kaos av pärmar, notpapper och låttexter. Försöker organisera det gamla samt hitta nytt. Men jag borde börja städa upp kaoset en aning.. Jonna och Alina kommer hit ikväll. Vi ska fundera över vår metodikuppsats som tydligen är värsta evighetsprojektet.

Idag har jag bytt ut Ray LaMontagne (som snurrat ett bra tag nu) mot Joe Purdy

2010-01-20 @ 16:37:29 Livet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback