LESS THAN 4 DAYS

OH YEAH.



Efter en alltför aktiv förmiddag-med tanke på att jag är sjukskriven igen- har jag nu bytt om till pyjamas och ska spendera resten av dagen i soffan eller sängen.

Igår blev det ännu en närmare tretimmars övning med Jonas, Jakob och Benjamin efter att Evelina klippt mig. Det var verkligen inte så smart med tanke på att jag lät som en kråka och fick kämpa för att alls få några toner ur mig, men trevligt var det ändå. I morse ringde jag och sjukanmälde mig (med icke-existerande röst och på finska-två utmaningar in one). Resten av dagen har sett ut som följer: hälsovårdaren->frukost på stan->läkaren->hem efter fler recept->apoteket (i 40 minuter!) för att hämta ut mediciner (för nästan 70 € :S)->twinrix-vaccination->svalgprov->lunch med Ika.

När jag än gång är innne i mina aktiva perioder är det svårt att stanna av. Sen att man hamnar att springa mellan studenthälsan, apoteket och mehiläinen i flera timmar varje gång man är sjuk är ju litet ironiskt.

Men nu ska jag vara tyst som en mus, sova litet extra (och fixa alla mina skolarbeten) så att jag förhoppningsvis är i tillräckligt bra skick för att fara på vår SuperFridayChurch-julfest imorgon. Nåja, jag kommer ju att fara dit oberoende hur jag mår men det skulle ju vara trevligt om jag fick ljud ur mig när jag försöker sjunga... :P

Jag tycker livet är trevligt trots vissa motgångar. Jag trivs. Att jag snart befinner mig i 30-gradig värme tillsammans med 9 fina vänner gör ju inte livet värre precis.
2010-12-09 @ 15:01:50 Livet Permalink


Kommentarer
Postat av: Ella

Krya på dej!

2010-12-09 @ 19:30:22
URL: http://eleonoree.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback