MAAYO KAAYO!

 

Sitter hemma hos pastor Lito och försöker få nånting gjort nu när jag en gång slipper online. Aningen svårt eftersom man blir omringad av barn vart man än går. Dom är helt ljuvliga men ibland blir det liiitet för mycket uppmärksamhet.

Håller iallafall på att ladda upp en del bilder på facebook nu, så där kan ni kolla ifall ni vill se vad vi sysslar med här. Lägger väl några här också om en stund.

Idag har vi varit i Puerto Bello-en by som ligger kanske 15 minuters bussfärd från Merida där vi bor- och haft julfest och matutdelning för ett hundratal barn. Dessutom gick vi runt till några hus där runtomkring och prata med människor och bad med dem och en blind kvinno blev helad och fick sin syn tillbaka.

Jag njuter av livet. Vårt finska gäng är helt fantastiskt; jag trivs med människorna och vi har sjukt roligt tillsammans. Människorna här är öppna och otroligt gästvänliga. Får uppleva såna häftiga saker, och livet där hemma kopplar man bort helt och man glömmer att tiden går där också.

Jag skulle seriöst kunna vara här väldigt länge. MAAYO KAAYO! (som betyder mycket bra på cebuano)

2010-12-22 @ 10:11:43 Teamliv Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback