GNÄLLGNÄLL

Ibland blir jag litet sådär småstörd på skolan då allt ska vara så krångligt. Som idag.
Jag betalade min 106 euros (!!!) kåravgift redan för nån vecka sedan och jag slutade jobbet en dag tidigare enkom för att åka in till stan och närvaroanmäla mig och hämta ut studieintyg till bl.a. busskortet. Men nä. Först när jag kommer till skolan har studiekansliet bytt plats så jag springer runt halva huset innan jag kommer på att ringa Jonna och fråga om hjälp. När jag äntligen hittar studiekansliet är det tydligen stängt torsdagar och fredagar. Jag som sökt runt halva internet för att försöka hitta några tider så att jag inte behöver åka dit i onödan, men nåt sånt existerar inte.

Så nu får jag börja "nya" jobbet med att försöka låna pappas bil, ta ledigt mitt i dagen och försöka jaga fatt i nån som kan skriva in mig i datorn och ge mig ett studieintyg, och sen åka till studieticket för att få mitt busskort fixat. Suck då allt ska vara så extremt krångligt.

Ibland undrar jag vem som kommit på det här extremt opraktiska systemet med att alla ska jobba på samma gång. När man jobbar till fyra är det helt enkelt omöjligt att få ärenden uträttade.

Jaja, nog med klagande nu. Adjö.
2010-08-27 @ 12:54:30 Leka Studerande Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback