It makes me, it breakes me, I long to sing like you

Fastnade i det här med nostalgimusik efter i lördags.
Och nu har jag suttit här hela kvällen och gått igenom allt jag lyssnat på förr. Och nu.
Det har jag hunnit med idag. Plus en tvåtimmars powernap efter jobbet/skolan.

Började fundera på all musik som varit en viktig del av ens liv och vardag. Det finns så mycket som kopplas ihop med en viss tidsperiod eller händelse. Den här listan börjar redan från högstadiet. Så sjukt mycket minnen!!

Avril Lavigne, Deep Insight (som tydligen har en ny låt som spelas på x3m helatiden),Linkin Park, DC-talk, Sixpence none the richer, Delirious, La Rue (och den här låten är sjukt fin), Creed, Staind, Evanescence, 12 Stones, Saviour Machine, Kutless, Big Dismal, Jonah 33, Disciple, East West, Rudi Myntevik, Passion, David Crowder Band, Jeremy Camp, Jars of Clay, Day of Fire, Sonata Arctica, Negative, Watermark, Third Day, Nicole Nordeman, Den brustna vägen, Unity, Todd Agnew, Sarah Kelly, Jennifer Knapp, Matt Redman, Switchfoot, Shawn McDonald, Skillet, Kent, Live, Goo goo dolls, Audioslave,  en massa "FKF-låtar", som t.ex: Toto- Hold the line & don´t chain my heart, Aerosmith-Cryin, Leeland-Tears of the saints, Hellacopters-Toys and Flavours, Lenny Kravitz-Always on the run, Wild mountain thyme och massvis mer, Lifehouse, Rosie Thomas, David Gray, Until June, Joshua Radin, Jason Mraz, John Mayer, Takida, Duffy, Matchbox 20, Rob Thomas, Regina Spektor, Mavis Staples, Ungfila, JJ Heller, The Fray, Gavin DeGraw, Shinedown, Augustana, Melissa Horn, Toby Lightman, Sarah Siskind, Avantasia, Brooke Fraser, Breaking Benjamin, Paloma Faith

Frikyrkoungdom som jag är hör dessutom typ alla Hillsong och Hillsong Uniteds skivor till listan också... ;)

Har säkert glömt sjukt mycket, men dethär är ändå en stor del av det som format mig till den jag är idag... :)
(Det här gjorde jag nog mest för mig själv, jag betvivlar att ni kommer att orka lyssna igenom alla låtar jag valt ut ;D)
2009-10-06 @ 21:48:05 Musik Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback