Dagens konstaterande x2: Jag är blind!

Har varit hemma från jobbet en och en halv dag nu. Gårdagen spenderades i väntrummet på skolhälsovården och i soffan med NCIS (nu har jag bara ett avsnitt kvar... :I måste skaffa fram nästa säsong bums!! :P).

Idag har jag i princip bara suttit i buss. Hann städa litet här hemma först men eftersom jag hade ögonbottenfotografering på HVC i Närpes halv 4 idag hoppade jag på en buss kl 2.

På HVC konstaterade jag att jag är så gott som blind eftersom jag utan glasögon trodde att första bokstaven på översta raden var ett G (på en såndär syncheckningstavla ni vet... :P). Det visade sig sedan att hela tavlan bestod av siffror och inte bokstäver! ;P Kände mig litet snopen :P Satt och jämförde testresultat med Mattis medan jag väntade på att bli ännu mera blind (de droppar läskiga droppar i ögonen på en så att pupillerna vidgas och man blir blind på nära håll, för att kunna fota ens ögonbottnar... sen bländar de en så att man bara ser blåa bollar i 10 minuter efteråt!) och när allt var klart hoppade jag på en buss tillbaka till stan. Hann vara i Närpes 55 minuter allt som allt :P I bussen satt jag däremot över 2 ½ timme...

Man hinner tänka en hel del i bussen. Kunde till exempel konstatera att det finns vissa nackdelar med att inte vara i Närpes så ofta. Som att man nästan helt kopplar bort den världen när man inte är där. Vilket resulterar i att det som egentligen är mer än ett halvår bara känns som några få veckor.

Nu överväger jag att fara på bio. Kanske.
Och så överväger jag att fara i jobb imorgon också. Har ju inget annat planerat så jag kan väl lika bra åka hem med Elin och Tom och stå i Fagerögrillen några timmar. Brukar vara trevligt det också.

Och nu har intresseklubben fått tillräckligt att anteckna för ikväll :P
2009-10-02 @ 18:51:22 Livet Permalink


Kommentarer
Postat av: sandra

Usch ja... dedär ögonbottenfotograferaset är int alls nå roligt :S Ja va i våras också, så ja minns ännu hur de va... men de va lindrigare än vad jag mindes från förra gången ;)



Du e nog bra du Julia!! :D

Ha en bra dag!

2009-10-03 @ 08:28:09
URL: http://mjaumuffins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback