Åbolainen heljinen

Jag har alltså, om någon på något sätt missat det (efter att ha upplyst er  om detta i typ hundra inlägg:P), spenderat helgen i Åbo.

Jag och Lina åkte iväg med Åboveteranerna Linda och Jessica på fredag eftermiddag och anlände till storstaden omkring niotiden på kvällen. Vi stuvade in oss i Toves genomfina lägenhet och begav oss sedan ut på stan. Spenderade kvällen i fåtöljerna på Koulu (gammal skola omgjord till bar och restaurang) och hann diskutera litet ett som annat innan vi åkte hemåt till studentbyn igen.

nyinkvarterade Lina och Julia provligger Toves madrass och bäddsoffa :)



Lördagen spenderades, efter en passlig sovmorgon, på IKEA. Jag som hade lönedag i fredags var smått rädd att jag skulle spendera precis allt jag hade i denna trevliga affär, men som tur var fanns det ju begränsat med utrymme i bilen hem till Närpes/Vasa.. Lyckades dock införskaffa bland annat en ny bordslampa (kastade min gamla i golvet någon gång i förra veckan och där har den legat i en hög sedan dess), tidningsställ till vessan, nya kastruller, en rad krokar till väggen i mitt rum (att hänga upp handväskor och kläder på) och underbart stora muggar att dricka oboy eller te ur! :)
Förstås blev det köttbullar på IKEA, och till efterrätt blev det te och glass hos Jessica och Fredrik.

Kvällen spenderades på ÖN:s plättfest på Gadolinia. Riktigt rolig sitz var det, med trevligt sällskap! Och eftersom eftersläppet var ganska obefintiligt begav vi oss sen ut på stan till The Monkey, där vi spenderade resten av natten på dansgolvet! :D
Efter nattmat vid mantun grilli kom vi oss hem, stelfrusna och ömma i fötterna någon gång efter fyra.

Jessica, Lina, Lisa, Tove och Linda (med extra vit fläck i ögat :P)

plättarna! :P

en del av bordssällskapet

jag och Lina

skönheterna Emilia och Tove

dans med skurmoppen till tonerna av Lena PH :P

på väg till monkey bestämmer sig poli-ester (aka tove) för att byta skor mitt på gatan

och när det är dags för nattmat börjar alla vara litet suddiga... :P om det beror på kameran, köld-darrningarna hos fotografen eller alkoholhalten i blodet på de fotograferade kan ju diskuteras :)



På söndagen blev det lång sovmorgon, krapulamat på ett knallrosa Hese på Caribia och hemfärd till Närpes (som jag sov största delen av).

Emilia, Fredde och Jessica

Linda och sudd-Lina

 

Har haft en genomlyckad helg tillsammans med fina vänner! Tack allihopa! <3

2009-10-19 @ 20:55:15 Paarrteeey! Permalink


Kommentarer
Postat av: Emilia

Tack för en trevlig helg med superbt sällskap ! :D

2009-10-19 @ 21:40:32
Postat av: hanna

ett tidningsställ till vessan!det var på tiden;p

2009-10-19 @ 22:53:11
Postat av: Sofia

Du har fått en utmärkelse, kolla min blogg!

2009-10-20 @ 10:01:49
URL: http://sofiahelena.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack själv! Var superduperroligt att ha er här.

2009-10-21 @ 18:54:58
Postat av: Tove

Tack själv! D va superduperroligt att ha er här! <3

2009-10-21 @ 18:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback