Att leva i nuet.


Jag tror jag lever litet väl mycket i nuet ibland
. Som nu tillexempel. I detta ögonblick känns det som att det skulle vara en jättebra idé att stanna hemma från metodikföreläsningen, för jag har ju en del grejjer jag vill göra hemma. Och i just detta ögonblick har jag svårt att tänka på allt som argumenterar mot denna idé. Som att det här är den fjärde och ändå sista föreläsningen i denna korta kurs.Som att jag bara har fem föreläsningar denna vecka och redan vet att jag kommer att skippa två andra, vilket betyder att jag inte kommer att ha något att göra. Vilket betyder att när veckan är slut kommer jag att ångra att jag inte gått på några föreläsningar utan bara suttit hemma och tråkat. Men som sagt känns inte dessa argument särskilt relevanta just nu.

Men nu tänker jag faktist ta mig själv i nacken och traska iväg till skolan!

Det är ju inte som att jag skulle göra något annat än ligga på sängen och slöa om jag stannade hemma.
2009-11-23 @ 12:02:58 Livet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback