I had a dream that I could fly from the highest swing

Har haft en kolossalt skön dag så långt. Tog mig som sagt till Tritonia, där jag stod bland kvinno-, mans- och könsforskningshyllorna i en knut uppe på fjärde våningen i säkert en timme och bläddrade i böcker. Det finns så otroligt mycket intressant, jag hittade på hur många uppsatsrubriker som helst medan jag stod där (skulle till exempel vara jätteintressant att skriva om jämställdhet/kvinnosyn inom olika religioner-främst kristendom, judendom och islam) men jag håller mig nog till min jämställdhet ur manligt perspektiv. Lånade hem sju böcker och åkte sen till gymmet. En halvtimme konditionsträning på cykel och löpband och sen en kilometer i bassängen. Och varm bastu efteråt. Ljuvligt!

Sen traskade jag in till stan, träffade på Jullan på jim&jill och blev otroligt snål på att shoppa kläder till sommaren. Hittade en lång college-tunika/klänning som skulle vara perfekt att ha med leggings lite svalare dagar i sommar! En sån vill jag absolut ha!!

Bjöd mig själv på sen lunch i form av kyckling-bacon bagel på Arnold´s och började studera en av böckerna jag lånat: Ställd-förräderiet mot mannen av Susan Faludi. Superintressant om mansideal och könsroller!

Nu ska jag fortsätta studera här hemma (och försöka undvika att gå över till att planera sommarens garderob/packning istället) och hoppas på att 10 sidor går snabbt att skriva. Någon Närpesvisit över helgen blir det knappast om jag ska få det här färdigt innan onsdag.

Ann hade förresten en jättevacker låt på sin blogg som jag nu tänker stjäla och förgylla det här inlägget med. I fell in love with it!

2009-05-14 @ 14:58:22 Livet Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback