Det luktar solsken i mitt fönster



Solen lyser och människor promenerar på knastrande grus utanför mitt fönster.
Jag läser en utredning över de intagnas verksamhetsprogram i fängelserna i Norden och funderar på när jag får börja använda mina solglasögon på heltid.
Det här är en dag för shorts och stickade strumpyxor. Och kanske litet David Grey.
Och en tunnare vårjacka och solglasögon.
Mina grannar renoverar. Skrapar målfärg från fönstrena låter det som. Hack, hack, skrap, skrap, sandpappra.
Jag skriver tent om fem timmar.
Bortsett från det är allt ganska perfekt just nu.
Solen lyser ju. Vad annat kan man begära?

stickastrumpbyxor är för övrigt en mycket fin uppfinning.
2009-03-19 @ 12:11:23 Bara Jag Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback