Diabetiker-packning

blogg.se har bråkat hela dagen så nu kommer det flera inlägg på raken här...
skrivet ca 12-tiden idag:



Håller på och planerar packningen inför teamet och blir bestört över hur stor min "Diabetiker-packning är...

1. Blodsockermätare + tillbehör
2. Extra blodsockermätare
3. Hemhäfte
4. Lantus
5. Novorapid
6. Extra Lantus
7. Extra Novorapid
8. Nålar till min "fingerpickare"
9. Sprutnålar
10.Teststickor till blodsockermätaren

Dessutom tillkommer en extra novorapidspruta, teststickor till reservmätaren (eftersom de är av olika märken) samt en kylväska för insulinet som jag måste ta hemifrån. Plus honungsflaska och diverse tripburkar som kan vara bra att ha vid akuta insulinkänningar..

Min packning kommer att bli betydligt större i år än ifjol. Nu vet jag ju allt jag saknade ifjol...:P Nu en sväng till apoteket för att inhandla öronproppar och värkmedicin. Ikväll kör vi igång! :D <3
2009-06-17 @ 22:00:35 Teamliv Permalink


Kommentarer
Postat av: Sandra

De e dehär som är det värsta med diabetes... Extra det och extra detdär och extra tusen saker :/

2009-06-18 @ 18:44:36
URL: http://mjaumuffins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback