Home sweet (?) home




On the road. Andreas bilder.

Jag är HEMMA. Det är så absurt och konstigt alltihop. Igår morse var jag i hamnen i Tallin, morgonen före det i Warszawa, morgonen före det nånstans på nån väg i Polen och ännu innan det i Kroatien... Det är över 5 veckor sedan jag senast varit i den här lägenheten. Det är över 6 veckor sedan jag klockan 2 på dagen ännu inte pratat med någon människa. Den här tystnaden och ensamheten är förbryllande men än så länge ytterst behaglig.
Det är nog över 6 veckor sedan jag senast sovit en 11-timmars natt också.

Det första jag gjorde när jag kom innanför dörren igår med mina hundra väskor var att kasta mig på sängen och gråta. Just då var jag så otroligt trött (kanske inte så konstigt när man varit på resande fot i ganska exakt 3 dygn, alltså 72 timmar...) och hela jag var en enda blandad känsla och jaa... Det var otroligt skönt att komma hem och vara ensam men samtidigt så sorgligt.

Just nu dricker jag Red Bull (nytt beroende? ...fast egentligen bara för att jag lever på resterna från resan för att jag inte handlat mat ännu) och tvättar min tredje tvättmaskin. Bäst att helt enkelt slänga allt som legat i väskan i maskinen, även om det är rent... Reseväska har en egen "doft" som smittar av sig på allt som ligger i den tillräckligt länge. Nu är det bara sovsäcken kvar, och den behöver sannerligen också en ordentlig tvätt.

Min telefon ligger i Jullans bil. Råkade glömma den där i yrseln när vi kom hem till Sions parkering.
Min kamera ligger på en bänk i Warszawa. Fast den ligger ju knappast kvar där längre. Jag sörjer inte särskilt mycket dock, vi var inte direkt bästa vänner.

Mitt kylskåp är tomt bortsett från all halvsmält presentchoklad jag fyllde det med igårkväll. Mitt konto är också tomt. Oj så det kan gå. Men jag hittade iallafall en 5 euros pirkkasedel i posten så jag ska väl överleva ;D

Saker jag saknat:

Nu kom farbror och kusin på snabbvisit (papi blev orolig när jag inte svarade i telefon:)) så nu har jag litet pengs. Citymarket nästa!! :D
2009-07-30 @ 13:45:26 Teamliv Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback