Till Julia Lytzen

Du e kniven i mitt hjärta
som tog bort min lilla smärta
O du stackars liten
du slog den första spiken
Du tog en liten Plutt
före hennes lilla skutt
Sluta knyta håret
och sluta slå det
Du fick ingen i Warszawa
när du sluta tala
så nu ska du börja försöka
att hitta någon bra
som är allt va du vill ha
Du kan sluta sticka
jag har ändå ingen bricka
Ta ett gott råd av Anton
så kan du få en fjanton
Men nu får du fixa ditt hus
så tar vi inte din fjärils rus
Som tur är behöver du inte fixa håret
för ingen tar såret
men du fick ju alla myggen
när du vände mig ryggen
Dina fötter är nog bra
fast inte dom jag vill ha
Men ta det lungt
för jag talar bara strunt
Du är nog mycket bra
till och med mer än vi kan va.

Ilpikonna


Oj Ilppis, varför måst du bo så långt bort som Sibbo? :P Ilpo e min nya matchmaker, här e dom två starkaste kandidaterna just nu:


Grisgubben i Kroatien (han had två grisar på flaket). Vi körde om honom 3 gånger och varje gång viftade Ilpo med en skylt med min telefonnummer och skrek PLEASE, CALL HER med sin allra mest desperata röst... :D


Påven skulle enligt Ilpo vara ett perfekt alternativ; han lever i celibat så han skulle inte få röra mej och så är han gammal så när han dör får jag ta över hela katolska kyrkan, haha :D


2009-07-30 @ 15:58:42 Teamliv Permalink


Kommentarer
Postat av: Lukke

ahahaha:D:D:D bästa dikten på länge

Sku va ganska coolt om du sku ärva katolska kyrkan plus hela vatikanstaten!

2009-07-31 @ 10:35:31
Postat av: elin

Ilpikonna e så bra! vilken poet alltså! borde ju få nobels litteraturpris. helt klart!

2009-08-01 @ 00:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback