Life in Grodkow, Poland


Elin och jag på konserten igårkväll

Nu sitter jag helt ensam i "skolan" där vi bor. De andra har varit och simmat nu på förmiddagen och nu är de på lunch. Jag lämnade här för att städa och tvätta litet, och bara ta det lungt. Så skönt att vara helt ensam, känns som evigheter sedan  sist... Och det är det väl också... :P
Nu på eftermiddagen blir det att skrapa och måla fönster igen, och ikväll blir det väl någon form av konsert nog.
Trivs nog riktigt bra här i Polen! Vi jobbar tillsammans med ett polskt team på 15 personer, och dom är jättetrevliga  allihopa, och betydligt fler än förväntat kan engelska så det går helt bra att kommunicera med dem också. :)
Det enda som är smått frustrerand är fukten och maten. Här är så varmt och fuktigt så man tror att det ska bli imma på väggarna inomhus. Och maten; frukosten består av vitt bröd med marmelad eller någon slags mjukost, till lunch får vi ris, litet kött och sallad och klockan 20.30 fårvi kvällsfika bestående av samma sak som frukosten. Tur att det finns butiker fulla av BILLIG mat! :P Men jag saknar riktig mjölk och rågbröd!
Men annars njuter jag för fullt av teamlivet. Vi har varit tillsammans ganska exakt en månad i sträck nu... <3
Känns helt overkligt att det bara är en och en halv vecka kvar. Livet där hemma känns så avlägset!

Nu ska jag börja göra mig iordning för att skrapa färg från fönster!
2009-07-16 @ 14:25:51 Teamliv Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback