Intresseklubben antecknar.

Jag får ångest.
Jag borde skriva tent imorgon. Har i princip pluggat hela veckan och ändå kan jag ingenting och har bara läst en bråkdel av allt jag borde ha läst. Jag är nog inte så effektiv när jag pluggar.... :P
Men jag har faktist suttit på Tritonia och läst två dagar denhär veckan. Ändå har jag en bok helt oläst, en halvläst och kompendierna har jag läst igenom men helt glömt vad de handlar om. Jag har alltså nästan lyckats läsa genom Finland i förvandling, that´s about it. Och då ska vi endå bara plugga två av tre delar ur den och jag har ändå en hel del kvar....
Jag får ångest.
Men det skiter jag i. Jag orkar inte. Hata litteraturtenter. Ge mej föreläsningar och anteckningar så tar jag mej igenom på dem! Läsa hundra böcker och memorera dem-nejnejnej! Jag har inte tålamod när det gäller provläsning.
Föredrar att skriva uppsatser och göra skolarbeten, då märker man helst att man gör något.

Idag var en konstig dag. Jag skulle på finskakursintroduktion så jag steg upp i tid och gjorde mig iordning men när jag skulle fara iväg började jag känna mej så konstigt svag. Trodda att jag hade lågt blodsocker så jag tänkte att jag borde äta nånting men då blev jag så svag och vinglig så jag inte ens kunde fixa fram nånting att äta. Sökte upp min blodsockermätare och lade mej på wc-golvet med fötterna i vädret och väntade på att jag skulle spy eller tuppa av.
Konstigt nog hade jag inte alls särskilt lågt blodsocker, och jag kände mej bättre efter att ha legat på golvet en stund.
Men genast jag steg upp igen fick jag sån svindel så jag nästan svimmade. Tog mej till sängen och låg sedan där resten av dagen. Efter att ha sovit några timmar på eftermiddagen försvann svindeln men jag fick fruktansvärd huvudvärk istället. Nu mår jag helt okej igen. Men det var ganska mystiskt...

Nu har jag gjort uppror mot tentböckerna och har kollat några avsnitt Gilmore Girls och ätit lösgodis. Evelina var snäll och handlade godis åt mej :D

Imorgon lunch me Alina, tent, och sen kriminalpolitik hela kvällen.

Jag är iallafall tillbaka med bloggandet igen. :P
2009-01-22 @ 22:12:44 Livet Permalink


Kommentarer
Postat av: lukke

Godis e väl bra mot allt:)

2009-01-22 @ 23:15:34
Postat av: Rita

Hej Julia, jag checkar alltid då o då din blogg... det är ju som ett sätt att umgås då man så sällan träffas... Beträffar att inte hållas på benen. På nyårsafton vakna jag, steg upp o ramla omkull. Sen låg jag ett par timmar o kunde småningom vara upprätt om jag höll mej i väggarna. Fick höra att det är ett virus, och om det inte blir bättre på typ en månad måst man undersöka mera. Det blev nog bättre, men jag sku int svänga på huvudet nå hastigt och inte ha nå bråttom... Efter tre veckor gav det med sej helt. - På mitt jobb har var o varannan haft samma sak, vissa sjukskrivna för att de inte tagit sej till jobbet, helt enkelt. Hoppas du kryat på dej??

2009-01-30 @ 09:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback