Lost in a wonderful fantasy-world...

Jag tänkte skriva nånting men jag vet inte riktigt vad.

sjukhusbesök
tritonia
lunch me papi
läsa läsa läsa
sova lite
läsa lite mera
middag me syster
läsa lite mera
läsa lite till

koka lite majs
läsa
prata i telefon <3 (sysslar jag vanligtvis inte med)
blogga
läsa tills boken tar slut eller ögonen stängs av sig själva

Idag börjar min sköta-min-diabetes-som-den-borde-skötas-vecka.
Den avslutas (förhoppningsvis inte) nästa måndag med nytt sjukhusbesök.
Så nu är det blodsockerkontroller, kolhydraträknande, matrutiner, insulin på rätt tider och bokföring i hemhäftet som gäller. Har ett HbA1c-värde som legat way above vad det borde vara i snart ett decennium och i längden är det inte alls nyttigt. INTE ALLS. Det visade sej att mina magsmärtor beror på att levern och gallan blir arga när mina värden är så höga hela tiden. Det hade inget med blindtarmen att göra alls.(så förlåt mej alla doktorer för alla mina arga utläggningar :P) Så nu får det räcka med slarvet.

Imorgon ska jag till tandläkaren. Igen. På fredag också. Dom ruinerar mej.

Nu läsa.


2009-02-02 @ 23:49:28 Livet Permalink


Kommentarer
Postat av: lottaregina

ojsan :S men bra å veta att man kan göra nånting åt de iaf! ha de braa!kram

2009-02-03 @ 10:14:18
URL: http://lottaregina.wordpress.com
Postat av: sandra

Nämen usch.. va har du för HbA1c? Ja ha haft ganska högt länge jag också... å he e så jobbigt i längden. Ja börjar må dåligt psykiskt när e int funkar som e ska :( Vi tar ett "sköta-vår-diabetes-vecka"-maraton nu då :) Lycka till!

2009-02-03 @ 22:04:55
URL: http://mjaumuffins.blogg.se/
Postat av: Julia

12,4 tror ja de va nu senast... å de ha vari på den nivån jättelänge :( ysch. Men ha seriöst börja fundera på pump, behöver bara bevisa att ja no kan ta ansvar å kolla sockre regelbundet först. Tror de sku vara ett bra sätt att komma igång pånytt, fö börja om lite... Joo, man blir ju stressad när man vet att de int e som de ska vara, så man börjar ju bara må ännu sämre.. Jess, men nu ska de nog gå bra!! Lycka till du åxå! :)

2009-02-04 @ 12:07:46
Postat av: Sandra

Ja va på kontroll idag å hadd 10,6... jee!! Int e ja så myki bättre jag heller :/ Men jess... here we go! :D

2009-02-04 @ 18:19:16
URL: http://mjaumuffins.blogg.se/
Postat av: Malin

ajjabajja julia!dax att buri sköit om de nu!=)kram

2009-02-07 @ 10:47:04
URL: http://malintikkala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback