En betydligt bättre dag :)

Dagens...

...bästa:
mitt HbA1c-värde (medelvärde på blodsockret över ca 3 månader) har sjunkit från 12,5 till 11,4 sen 30 januari. Fortfarande grymt högt dock; 11,4 motsvarar ungefär ett blodsockervärde på 18,0... en icke-diabetiker har inte över 7,0 och det är egentligen också målet för diabetiker. Men innan sommarn så ska jag ha ner HbA1c till något på 8 (vilket motsvarar ett medelvärde på 11,5), det siktar jag på!

...sämsta:
släpade mej upp redan halv åtta (efter en alltför kort natt) och for till sjukhuset och var där till 11.... Hade vissa svårigheter att hålla ögonen öppna! Halv åtta är sjukt tidigt när man är van att stiga upp tidigast 11!! :P

...glädjeämne: fina människor. Ibland behövs det så lite för att man ska gå från ensammast i världen till lugn, nöjd och trygg. <3

...läser: Stieg Larsson-Flickan som lekte med elden. Mii lajk!

...sett på: två avsnitt Bones <3

...äter: 70% choklad. mums.

...program: sjukhus, sömn, bok, mat, ledarskola, bok, handla, bones, blogg, bok, sova.

...alltför länge sen jag lyssnat på: Joshua Radin

...beroende: frysta bär!

...saknar: MAMMA!! <3

...planer: imorgon städa och fixa, sen ungdomsweekend i sion. Möjligtvis hem till Närpes på lördag.

...duktighetspoäng: har städat badrummet :P


Annat just nu:
-Huvudvärk.
-Hemlängtan.
-Träningsmotivation, dock inte tillräckligt för att ta mej ut i kylan idag.
-Kommit fram till att jag nog vill bo ensam nästa år och att jag egentligen inte trivs så bra i den här lägenheten som jag har inbillat mej. Men att jag vill bo på ungefär samma ställe-lat som jag är-eftersom jag har så nära till både stan och skolan härifrån :D
-Jag blir glad av småsaker.
-Börjar känna ett behov av en filmkväll med rätt sällskap. Hellre det än en tekväll. Och kanske nån annanstans än här. Meddela mej om det händer så kanske jag trotsar min vinterdvala en stund :P
-behöver ny bloggdesign. Orkar inte göra mer just nu än byta till en färdig en... Malin vill du hjälpa? Du e duktig!

2009-02-19 @ 23:44:13 Livet Permalink


Kommentarer
Postat av: lottaregina

här ses det på filmer då och då :) lite längre hit än till stan förstås men :P men jennie å linnea e ju lite närmare förstås. :D sku va kul att träffas nån gång :)

2009-02-20 @ 12:59:26
URL: http://lottaregins.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback