Marching left, right, left, another step. Keep smiling as you go.



Jag behöver bord och stolar, en soffa, en bokhylla, ett soffbord, en köksbänk... plus hundra småsaker.

Andra natten i nya lägenheten fick jag bevis på varför det inte är så särskilt klokt att som diabetiker bo ensam. Vaknade nån gång mitt i natten, har ingen aning om när, och kände mig ytterst konstig. Det tog en stund innan hjärnan kopplade helt och jag förstod att mitt blodsockervärde var alldeles för lågt. Lyckades på något vis ta mig ur sängen in till köket där jag lyckades på honungsburken ur skåpet och mjölken ur kylskåpet och in i munnen. Sen satt jag där på köksgolvet säkert tjugo minuter innan jag igen lyckades ta mig tillbaka till sängen. Obehagligt.

VARNING! FÖLJANDE BEHÖVER INTE LÄSAS, MEN JAG BEHÖVER FÅ UTTRYCKA LITET FRUSTRATION OCH REDA UPP I MITT EGET KAOTISKA HUVUD.

Jag är stressad som bara den. Ovanligt för att vara jag, jag vet. Har allt för mycket att tänka på. Idag sitter jag i skolan där jag har tillgång till internet och har för första gången möjlighet att börja på sociologiuppsatsen (som ska vara 8 sidor lång) som har deadline vid midnatt imorgon. Inom den tiden ska jag också hinna med ledarskola och en bandövning ikväll plus en bandövning och ungdomsmöte imorgon. På söndag har jag statistikdeadline (5 sidors uppsats+nån diagramuppgift), på lördag ska jag till IKEA och på söndag ska jag tydligen leda lovsången på söndagsmötet vilket är ett ENORMT stressmoment för jag vet att jag inte hinner eller kan göra det ordentligt, vilket jag AVSKYR.
Plus att jag bråkar med Evelina var och varannan minut och har hundra grejer jag borde hinna fixa i lägenheten. Och vara hemma och ta emot en tvättmaskinsleverans och samtidigt skriva uppstas och ha tillgång till internet vilket inte kommer att finnas i lägenheten ännu på minst en vecka... ÄÄÄH...

Och för att lätta upp detta inlägg en aning kan jag visa hur vanligt det är med blåa Ford Focus-farmare. Dom finns överallt. Pappa har en som jag lånade igår när jag körde runt på diverse inköpsrundor och jag märkte först inte ens att jag parkerat mittemot en exakt likadan bil. Bara aningen renare... ;D

 

Och nu har jag lågt blodsocker igen, fingrarna träffar bara fel tangenter...

I´m off finding food...

2009-12-03 @ 12:49:45 Livet Permalink


Kommentarer
Postat av: Sofia

Va fint du ha gjort, ja känner knappt igen mig!! Stor styrkekram.

2009-12-03 @ 13:20:15
URL: http://sofiahelena.blogg.se/
Postat av: jes

2009-12-03 @ 15:02:06
Postat av: jessica

Stakkarin, kämpa på! saknar de :)

2009-12-03 @ 15:03:10
Postat av: sandra

Äsch då, ja ja veit ho e e me lågt blodsocker... :/ Järom natten vakna ja å hadd 2,8... TÅ va ja kallsveitto å bleik å svag... :( Å he E jätteobehaglit!

Men vi fortsätter! ;)

KRAM!

2009-12-04 @ 08:21:23
URL: http://sandra.neuman.fi
Postat av: Malin

Tänker på deij vännen!Åså vill ja ju kom å skåd i nylägenhäiten!!=)

2009-12-07 @ 18:13:12
URL: http://malintikkala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback