such great hights

Jag är tillbaka uppe på högre höjder. Alltså: jag har satt tillbaka alla madrasser i min säng. Plus att jag bäddat fint med splitternytt marimekko-lakan jag fick till..julen kanske? MYS.

Om jag inte vore totalt pank skulle jag seriöst överväga att börja köpa vatten på flaska! Vattnet här bli bara äckligare och äckligare... Vet inte om det har nåt med de nya rören att göra. Blörk.

Idag har jag cyklat av och an till Sunnanvik och konstaterat att det tar en halvtimme för mig att cykla till mitt nya jobb om jag har riktigt bra fart på. Resultatet av det konstaterandet blev att jag surfade runt på nätet och kollade upp hur lokaltrafiken i Vasa fungerar... Och det går faktist bussar ganska passligt. Men busskortet kostar ju en slant förstås... :S

Men jag är fortfarande nervös över jobbet. Suck och pust. Jag vill ju kunna både jobba och studera men det ser smått omöjligt ut. Alla kurser jag tänkt ta i höst börjar redan nu i september... Och jag jobbar antagligen hela veckorna till slutet av oktober...

ÅÅH, jag har ångest över en massa små icke-existerande saker!!

Har iallafall fått träffa Elin ikväll! Flera månader sedan sist. Skönt att bara sitta och prata.

Ibland blir jag smått orolig över mig själv när jag tänker på hur bra jag trivs ensam. Eller snarare när jag tänker på hur ofta jag faktist undviker sällskap... Det kan ju inte vara nyttigt?
För jag vill ju inte vara ensam?? Jag blir alldeles knäpp bara av att tänka på saken.

Och ibland skrattar jag när jag märker hur otroligt många helt random saker jag kan trycka in i ett litet blogginlägg.
2009-08-20 @ 00:23:20 Why so serious? Permalink


Kommentarer
Postat av: Rita

Cykel är väl ett smart alternativ - så har du dagens motion gratis! Det är nåt jag saknar från mitt förra liv, då jag kunde cykla till jobbet. Vad stadsbussar beträffar så kan man köpa 40-biljetters seriekort som studerande, dom kostar typ 39 euro eller nåt, dom är giltiga ett år. (Vet jag eftersom jag läste posten som kommit till Kråkfjärdsgatan, dit din kusin flyttat.) Lycak till!! Du kommer att göra dig som foto-retuscherare! :)

2009-08-20 @ 09:14:09
Postat av: Julia

låter bra, tack för infon! :)

2009-08-20 @ 14:08:00
URL: http://ulu.blogg.se/
Postat av: Morgan

mm känner igen mig i ensam grejen. mår mycket bättre bland folk, men ändå... så, blir det till att undviak fok, underligt indeed.

2009-08-21 @ 10:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback