pompetipom

Åååh, vill till Ritz imorgonkväll och lyssna på Esther! (<-deras myspace, rekommenderar att ni lyssnar!)
Esther består av Jonna, Macke, Igge, Danne, Petter och Martin. Bara känt (och halvkänt) folk. VILLVILLVILL!
Problemet är bara att jag inte har råd. Var just tvungen att ringa och övertyga pappa om att få låna några euro så att jag ska klara mig tills nästa fredag när studiestödet kommer... Suck. Lider fortfarande av "efter-team-ekonomi". Det blir sådär när man inte jobbat på ett och ett halvt år... :S
Men hej, det fixar sig! Jag jobbar ju nu iallafall! (även om jag inte kommer att se något av några större pengasummor förrän i mitten av oktober...)

Så är dagen slut igen..

Idag:
06.30 väckning
07.30 cykla iväg mot Sunnanvik
08.00-14.30 jobb
14.40 sjukhustid på hudpoli
15.45-15.55 fast i hissen på hudpoli. Ganska humor. Sen kom en gubbe å "hämta ut mej" :P
16.10 mötte på min jobbarkompis/granne på exakt samma tid och plats som igår :P
SNABBMAKARONER
17.00-19.30 lovsångsplanering inför hösten i Sion
20.00-21.30 diskning och storstädning av köket och sovrummet

Hade tänkt hinna skriva en massa uppsats ännu ikväll men det känns som att jag bara gjort en massa nyttigheter och faktist har gjort mig förtjänt av att... ja jag vet inte vad... läsa en bok? kolla ett serieavsnitt? skriva dagbok? gå och sova?

Hoppas på att ha en hel hög med kataloger som väntar på att bli ihopplockade imorgon. Tiden går så långsamt när man inte har nånting att göra. Plockade EN hel katalog idag. Annars satt jag bara och läste. Har snart läst två böcker på de tre dagar jag suttit där.
Hoppas också på att regnet ska avta tills imorgon. Är inte så pigg på att cykla 20 minuter i regnväder :S

Förresten; hudpoli är ytterst fascinerande! Där är så lungt och tyst så det kan ju inte vara sant! Har sett/hört två olika patienter på de 4 gånger jag varit där. Första gången jag var där fick jag inte anmäla mig för tanten i luckan var påväg på kaffe. Jag hade tid till läkaren 14.50 men då satt precis hela avdelningen inne i kafferummet och skrattade, 15.20 hade dom tid för mig :P Vad gör dom där om dagarna när dom aldrig har några patienter? :O :P
2009-08-26 @ 21:32:00 Why so serious? Permalink


Kommentarer
Postat av: Rita

Åt du bara snabbmakaroner på hela dan?? Du borde gå en kock-kurs i höst.... ;)

2009-08-28 @ 09:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback