This is the real me, am I the girl you want me to be?

Utvikningspolitiskt inkorrekt sitz nästa onsdag eller ej, det är frågan. Måste bestämma mej tills imorgon....
ÅÅH, jag kan inte bestämma mej en vecka på förhand vad jag kommer att vilja göra nästa onsdag!!! :P

Annars försöker jag skriva ett finskareferat av en finsk bokrescension (:P) plus ordlista och diskussionsfrågor just nu som ni säkert märker... :D Har esitelmä imorgon. RÖVEN.

På fredag leder jag lovsången själv. Utan Nicolina. Det blir säkert nyttigt. Inte för att det är nåt nytt direkt, har gjort det hur många gånger som helst i Närpes, men det känns nog mycket "tryggare" där... Så lite nervöst kanske det nog blir. Men det går säkert bra!

Funderar dessutom på om jag ska åka till Åbo över första maj eller inte. Skulle verkligen vara jättekul, har inte varit och hälsat på Åbomänniskorna alls på de här två åren.. Och att se litet av studielivet där också kunde vara intressant. Plus att man skulle få en orsak att ha på sig sin studentmössa en andra gång i livet ;D Det är egentligen bara ekonomin som är frågetecknet..som vanligt :P

Så ska jag skriva en kolumn till Studentbladet, Jonna gav mej jobb genast jag nämnde om mitt skrivintresse. TACK! :)
Funderar på att skriva någonting om min relativt nyfunna förkärlek till och besatthet av listor av alla de slag...

Jag trivs att bo tillsammans med Hanna. Det är inte lika "bekvämt" som att bo helt ensam, men det är nyttigt att behöva anpassa sig litet efter någon annan ibland. Och det är otroligt skönt att ha någon i närheten, någon att prata med när man känner för det. Någon att äta middag med. Någon att kolla filmer och äta godis med. Någon att städa med (för idag har vi varit duktiga och städat så nu knastrar det inte längre under fötterna när man går här... ) Någon som ritar av en när man sitter och läser. Någon att låna parfym av.

Jag skickade in min teamanmälan idag. Så nu Jesus får du hjälpa mej att få det här att gå ihop!

Det är fortfarande vardagslycka.

Mina dagar just nu består mest av sol, vårkänslor, promenader och joggingturer, trasiga hörlurar, böcker jag vill läsa, finska(lektioner och ångest), jobbfunderingar, framtidsplanerande, musik, pengabrist, förtröstan, kokta grönsaker, hallon på grund av extrem jordgubbsbrist i citymarkets frysdiskar, inga ägg på grund av renoverings-citymarket, en inte särskilt existerande 21-års kris, saknad ibland, sociologi, Hanna, teamfunderingar och sommardrömmar, längtan efter och bön om nya öppnade dörrar, skrivande och bloggande, facebook, saknad efter mina syskon, trasig telefon, simhallen och träning överlag, nudlar. Och Jesus. Mycket Jesus tack.


I've got my bad days, and some are even worse
I can be a blessing and you know, I can be a curse
I tremble at rejection, I'm scared to be alone
Sometimes I may be selfish, but I always make it home

I know that I'm demanding and sometimes insecure
I think I've got the answers, but then I'm not so sure
I sometimes need attention a little more than I should
But there is a part of me that would give the whole world if I could

This is the real me
Am I the girl that you want me to be?
This is the real me
With flaws and fears of intimacy
This is the real me
Can you face it?
Can you feel it?
Can you take it?
Can you deal with the real me?

(Jaci Velasquez-The Real Me)


2009-04-14 @ 23:22:50 Bara Jag Permalink


Kommentarer
Postat av: hanna

me like att bo med dej iofs så sitter du ju på balkongen just nu så jag sku ju kuna säga de åt dej men äh.

2009-04-15 @ 15:50:16
Postat av: Amanda

Grupparbet e na skit! :P Bäst att va sjölv så får man lag a precis hu man vill! :D

2009-04-15 @ 16:18:40
URL: http://amanainen.blogg.se/
Postat av: Axo

cittaris renovering e int nå trevlit, jag ha o fått klar mej utan ägg i nån vecka! :O

2009-04-20 @ 01:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback