Livet är inte alltid lätt

Jag fortsätter återuppleva min gymnasietid genom mina sparade anteckingar och fortsätter att fascineras över hur mycket man hunnit gå genom och uppleva på några år. Och jag blir otroligt tacksam över att man inte på förhand ser vad man kommer att gå igenom, då skulle man nog aldrig orka med de jobbiga perioderna. Men när man  tar en dag i taget går det... År 2006 var ett tungt år.

"Fast dom säkert innerst inne vill hjälpa tittar människor med förakt på mej och säger "kom tillbaka och red upp vad du ställt till med!". Gud tittar på mej med kärlek och tårar i ögonen och säger "kom tillbaka för jag älskar dig precis som du är och jag vill ha dig nära. När du vänder om blir det glädje i himlen och jag ska ställa till med fest" 180606

"Tror aldrig jag har känt mej såhär ensam någon gång. Bygger murar runt mej och fräser åt folk och stänger dem ute samtidigt som jag inte vill något hellre än att någon ska se igenom allt och bara krama mej tills allt det svarta släpper och jag får gråta i en timme eller fem medan någon håller mej och viskar att allt blir bra." 040806

Det kanske inte fanns någon sådan människa för mej just där och då, men jag vill verkligen kunna vara en sådan person för andra nu! Som ser bakom maskerna och ytan och ser det som finns på insidan...

"Det är det här jag är så livrädd för! Smärtan. När det känns som att ditt hjärta är gjort av glas och någon just har kastat det i golvet så att det gått i tusen bitar!"  180806

"Jag känner mig starkare än på väldigt länge. Och jag vet att det finns hopp. Och jag märker hur jag tar domdär stegen. Osynligt små men ändå steg åt rätt håll. Och hjärtat är lättare. Det sjunger ibland." 280806

"Hjärtat sjunger igen. I´m back on track. Och jag älskar Jesus och jag älskar att leva. Och jag har lärt mig en del om förströstan." 120906

"Grejen är den att jag aldrig kommer att kunna säga att jag tog mig ur det. För det gjorde jag inte. Det var Gud som tog mig ur det, bit för bit." 131106

"Jag är så glad för att jag är tillbaka! För nu vet jag var jag är och att jag är påväg någonstans och vem jag är och var jag har min identitet och jaaa..." 180107
2009-04-22 @ 13:40:55 Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gambel anteckningar å dagböker e guld värd! Å jo, he no tur att man int väit furi va som komma ska... Men saker å ting har ju in tendens att ordn opp se, på ett elå anna sätt ti sist, som tur e :)

2009-04-22 @ 17:34:27
Postat av: Jonna

Ja, å hede ovanför va tå jag, namne försvann, skumt.

2009-04-22 @ 17:35:23
URL: http://granna-li.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback