Wasa by night

Jo halloåja! :)

Idag har jag varit i skolan! Sensationellt! Men vi jorde inget... pratade om skolmassakern i en timme å sen fick vi gå hem. Jag och Maria gick ner till hamnen och tittade på alla ljus folk tänt till minnet av Tage. Jag köpte också ett ljus sen men hann inte gå dit med det, går imorgon.
Har svårt att bry mig eller reagera på skolmassakern, det kanske är nära i kilometrar men jag kände ingen, känns avlägset. Tage kände jag och det berör mig personligen. Stänger ut allt kauhajoki-prat helt... kan inte känna något.

Har lånat en kursbok idag också så nu får jag börja plugga :P Sosiaalipolitiikan lähtökohdat. JESS så inspirerande. Finska....:S Så imorgon är det läsning som gäller, plus skolarbete om det sociala trygghetssystemet i Finland. Även där finsk litteratur.... :/

Så har jag varit på loppis idag också. Städat upp bland våra grejjer och fört dit lite nytt och sen shoppat. Några toppar, ljus, ljuslykta, förvaringsburkar, 4 stoora fina glas (vägrar dricka ur små glas längre, man måste ju bara fylla på dem hela tiden :D:P) och en myströja. Burkarna gillar jag skarpt. Röda och vita, passar fint i vårt kök :) Jag har fått pippi på förvaringsburkar....:D:D Bildbevis:


och ja, vår kökslampa är trasig...:D


Jepps. Sov en stund på dagen också å sen kokade jag räksoppa åt mej och evelina.
Och så bar det av ut på stan. Gick till Sky och letade upp Elin, Tom, Björn, Fridell och Lina. Var via Office ett varv, mat på Mäcken och sen Fontanakö i en timme :P Hade helt trevligt men blev aningen uttråkad på Fontana till sist så jag gick hem. Så nu sitter jag hemma i min en-euros nyinköpta loppismyströja och väntar på eventuellt samtal om nattmat och eventuella samtal om nattgäster. Har lovat ut sofforna våra :)
Lyssnar på folk som skriker utanför fönstret. Ska väl kolla film antar jag. Eller läsa nånting intressant :) Är inte så trött nu när jag kom hem, bara i fötterna, har klackar så sällan nuförtiden så jag blir jättetrött av att gå med dem.

myspys

Och eftersom jag glömde kameran hemma ikväll tänkte jag dela med mej av lite bilder från helgen istället, snattade av Malin :D

jag och malin på förfest :)
jag och finaste Malin på förfest hos Cila&Jan

Ikkis å Birch

 
Barin.. å jag i hörne :P


förfest nier Kaj :D

ika&kaj
sötaste kaj å ika! :D
2008-09-25 @ 01:39:34 Paarrteeey! Permalink


Kommentarer
Postat av: sandra

Så jättefina burkar!! :D Jag har också någon sorts förkärlek till förvaringsburkar, men helst gamla :)

2008-09-25 @ 12:42:04
URL: http://mjaumuffins.blogg.se/
Postat av: lukke

en praktisk burk att ha praktiska saker i, som ior skulle ha sagt

2008-09-25 @ 16:40:43
Postat av: Anonym

who's tage?

2008-09-25 @ 19:38:57
Postat av: Julia

Tage är en av mina kompisar från Närpes som var spårlöst försvunnen i två veckor och i måndags hittades i vattnet vid inre hamnen i Vasa... :(

2008-09-25 @ 21:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback