9/11

Idag är det sju år sedan world trade center... konstigt...
Och jag fortsätter leva som vanligt, quite unaware of the world around me.
Idag har jag inte heller haft nån skola. Jag börjar bli uttråkad. Man orkar inte sova hur mycket som helst och man orkar inte läsa hur många böcker som helst och man orkar inte se hur många filmer som helst utan att göra något vettigt emellanåt. Nog för att jag gör ganska vettiga saker ibland också men det är mest bara på kvällarna.

Igår gick sladden till min dator sönder så nu får jag den inte laddad och på den finns alla filmer. Så nu kan jag åtminstone inte se på mer film. Snyltar på evelinas dator istället. Men hon har inga filmer...
Av den orsaken gick jag och sova just före klockan ett igår (ganska sensationellt faktist!!) och vaknade riktigt pigg just före 11. Steg upp och diskade och sen har jag läst hela förmiddan (och eftermiddan). Så tog boken slut och jag och evelina lagade makaronilåda och gick sen ut på stan. Vi köpte vägghållare åt våra båda gitarrer så att dom inte behöver ligga i soffan eller på golvet och skräpa och så hittade jag äntligen en vettig kalender! Men skitdyr.... :/
Så köpte jag ett par pärlörhängen (inte riktiga alltså).Jag har en enorm omsättning på sådana. Senast jag köpte ett par var i spanien och före det ett par just innan vi åkte iväg på team och ändå har jag varit utan nu i snart en månad! :P Dom går sönder och försvinner stup i kvarten! Så var vi till HM en sväng, jag behövde nya svarta strumpbyxor. Dessutom köpte jag en vit polotröja och en svart stickad top. Har extrem brist på varmare höst-/vinterkläder. Det blev också ett par skor, har letat i flera dagar ren och nu hittade jag exakt sådana jag sökt, extra billigt på andiamo. Glad! :)




Så var jag evelina och wickman till arnolds på kaffe. gott :)

Nu har jag skolkat från min egen gulisintagning och sitter hemma och tar det lungt och funderar på hur jag skall spendera kvällen. Hade inte den minsta lust att fara ut med massa fulla klasskompisar och skämma ut sig/bjuda på sig själv (beroende på hur man ser det). Tycker om att vara ute med mina kompisar och har inget emot att umgås med fulla människor, trivs oftast hur bra som helst, och tycker oftast också att det är jättekul att träffa nya människor. Men kombinationen av alkohol, okända människor och "tävlingar" ute på stan... neej...jag orkar inte.Känns meningslöst. Lär hellre känna folk på rikigt någon annan gång.
2008-09-11 @ 17:53:15 Livet Permalink


Kommentarer
Postat av: hanna

hårboll:) jå, he ska vi tycker jag. denna helg så for jag hem fast jag int had tänkt he, men både syster och ellen kom hem så jag föll för grupptrycket:) men jag ringer nån kväll så kommer jag som blixten eller så ringer du mej och ligger i min extra säng och folisiferar.

2008-09-11 @ 19:30:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback