Nostalgi..

..blev det nästan ikväll. Har haft en äkta filmkväll här hemma hos mej tillsammans med Nikke, David och Jode. Äkta filmkväll innebär madrasser på golvet, tillräckligt med chips, limsa och godis OCH rätt sällskap :P Glassen saknades dock. Kollade 50 first dates. Adam Sandler e alltid bra :P Så nu tänker jag sova på min madrass här på vardagsrumsgolvet, lite extra mys. Om det riktigt vill sej kollar jag kanske ännu en film innan jag stänger ögonen...:)

Nikke å jag gjorde en deal ikväll. Om vi int ha hitta pojk/flickvän ännu när vi e 30 så ska vi gifta oss me varann. Eventuellt kan vi börja sällskapa när vi e 29. Så ja har i princip 9 år på mej att hitta en kar eller så e ja stuck me Nikke ;D Fast de kan ju vara att han går å hittar nån åxå å jag blir gammal ungmö..Ååh tyypist!! ;D
Livet är hårt! ;D

Annars ikväll var jag på ungdomsmöte. Hur bra som helst :)
Mycket tankar som snurrar i mitt huvve, val jag måste göra, beslut som måste fattas... Men genom allt är det bara Jesus som egentligen betyder någonting! Det finns så mycket jag vill och så mycket jag längtar efter men innerst inne är det bara Han som räknas. Utan Honom betyder inget annat någonting.

Vem har jag i himlen utom dig!
När jag har dig frågar jag inte efter något på jorden.
Om än min kropp och min själ tynar bort
så är Gud mitt hjärtas klippa och min del för evigt.
(Ps 73:25-26)

och jag märker att jag igen blir mindre och mindre. och jag älskar det. när jag ser min egen otillräcklighet och svaghet och inser att jag inte klarar av derhär själv. det är dom gångerna Gud kan göra nånting, när jag är svag kan han vara stark. det finns en sån underbar trygghet och frihet i att veta att man inte måste vara stark.

och jag vill ge allt.
För jag är så trött på att det bara handlar om mej mej mej mej...
Gud bli mitt liv.
2008-11-01 @ 03:21:03 Andas Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback