orkah me rubrik :P

Idag har jag känt mig duktig. Aktiv . Det är en trevlig känsla :P
Sov till 9 (okej, det var kanske inte så aktivt :P), hade instrumentspel med morgonsamlingsövning, var hemma och diskade på matrasten (man måste använda sin tid effektivt :D), hade en timme tonträffning där rektorn hade en väderrapport mellan varje rytmdiktat, en timme ledigt då jag läste tidningar (har inte läst några dagstidningar på säkert en vecka så det var bra att få litet uppdateringar :P), a cappella-övning å sen hem. I 15 minuter. Sen gick ja ut i blåsten å kylan och promenixade till kuula-institutet där jag fyllde i en ansökningsblankett för inträdesproven till sång, skall dit igen den 23.4. Var till posten och träffade på Rasse och så lämnade jag in mina stackars väldigt trötta stövlar till skomakaren. Rädd att det kommer att bli ganska dyrt....
Nu kom jag just hem från cellsamling hos Sofia. Hur skönt som helst att bara få sitta å prata och be. Har verkligen saknat det sen närpesgänget splittrades...

Nånting som börjat gro i mig på sistone är kreativiteten. På ett annat sätt än tidigare. Orden och musiken har alltid funnits där men nu börjar jag längta efter att få göra nånting mer praktiskt... Sy, inreda, måla, klippa o klistra, fotografera, laga mat... och helst för andra, inte bara för min egen skull!!! Praktisk omsorg. Å att få ge presenter åt människor, det är nog något av det roligaste som finns!! :) Tror jag skall påbörja ett projekt... ett små-spontana-presenter-åt-människor-jag-älskar-projekt...:)

Det är kallt. Mitt batteri är på full värme och går inte att vrida av, därför har jag mellanfönstret öppet, men nu när de blåser så förskräckligt blir det jättekallt om fötterna.. :/

(märker plötsligt att jag använt ordentlig svenska i hela inlägget..kanske lika så bra, min egengjorda svenska är kanske smått svårläst ibland..:P)

Nu en koll på kyrkohistoriauppgifter å sen lite film :)
Gonatt!
2008-03-26 @ 21:17:19 Livet Permalink


Kommentarer
Postat av: Elin

dedär lilla projektet låter no fint.
de e så salit att ge, finns inget bättre

2008-03-27 @ 12:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback