be real to me now

Prata om sången inatt å nu kan ja definiera va de e ja vill.
Ja vill kuna sjunga på riktit så att ja kan jöra nånting me de.
Ja vill stå på scen, int för att synas men för att ja älskar att göra de å när ja gör de ja älskar att göra ärar ja Gud.
Å de e han som ha gett mej gåvorna, ja har ju ingenting i mej själv.
Å ja vill sjunga, int för min egen skull, bara för att ja tycker om de, utan så att de gör en skillnad, så att de betyder nånting för andra människor.
Ja vill sjunga Honom rakt in i deras hjärtan.

..och jag söker skönheten i allt jag ser hör tänker och känner för jag vet att den alltid finns där om man söker noga och min själ längtar efter allt det vackra men mest av allt längtar jag efter Dig och jag vill aldrig släppa taget för jag är livrädd för att falla och jag vet att jag går under utan Dig i mina andetag. Egentligen betyder inget annat någonting och jag förstår inte varför jag alltid springer ut i sanden och stannar där tills allting rasar och Du måste lyfta mig igen. För egentligen vill jag skriva och sjunga bara för Dig och egentligen vill jag existera bara för Dig. Det handlar inte om brist på mod, längtan eller styrka, det handlar om trygghet och att kunna förtrösta och jag vet att jag vet att jag vet men jag glömmer alltför ofta.
jag hösten 05. å mitt hjärta ropar fortfarande samma sak. livrädd för att falla och jag vet att jag går under utan Dig i mina andetag. Och egentligen vill jag existera bara för Dig! Och jag vill aldrig släppa taget.


Å ja e proffs på att trassla in mej själv.
Aj.
Å såra andra människor...
Jesus.

låt mig rinna gråten och brusten längs parketten...

Jeg gir alt til deg
For jeg vet du vil ha det
Mine to fisker, mine fem brød
gir jeg til deg
Jeg gir alt til deg
Alle mine tårer Alle mine sår
de gir jeg til deg

Kom omslutt meg Jesus
Jeg er din
(Ungfila-alt til deg)

Nu e ja bara liten.
2008-07-30 @ 12:54:44 Andas Permalink


Kommentarer
Postat av: Cindy

Typ vackraste blogginlägge som jag har läst nångång. Jag älskar dig vännen. Din längtan e så lik min.

2008-07-31 @ 21:01:18
URL: http://hondee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback