I don´t wanna end up where you found me

Klockan börjar vara tillräckligt mycket för ett filosofiskt/flummigt blogginlägg...:P Ja anser der vara onödigt att ägna dyrbar tid till att sova när man kan göra det i bussen imorgon. Kan ju isället göra en massa vettiga *host* saker nu istället....

Att göra innan vi åker iväg imorgon:
-ladda min telefon
-gå i duschen
-äta en vaniljvåffla
-hitta ett passligt verktyg att öppna min batteriförpackning med
-bestäma klädsel. Jättevarmt, varmt eller nästan svalt? Det är frågan.
-lägga ny musik i mp3-spelarn.

Min väckarklocka står på 5.45. Halv 6 ska vi packa i bussen.

Jag vill ha rågbröd. Och köttbullar, potatismos och lingonsylt.

Ja slapp in på socialpolitik. funderar en del på hur det skall bli när man kommer hem igen. för nu lever man nog litet som i en bubbla. Har umgåtts med samma människor nästan dygnet runt i 6 veckor nu. Dom e fantastiska men visst traskar man på varandras nerver ibland.

Saknar evelina. Hon e i bosnien. Får int tag på henne. Gissar att hon saknar ström så hon int kan ladda telefon.
På tal om telefon kommer jag nog att ha grym telefonräkning när jag kommer hem... Det går grymt med pengar här. En vanlig resdag går det nog långt över 20 €... Skitdyrt på alla bensinstationer, speciellt i Frankrike! mitt morgonmål som bestod av en smörgås och dricka blev omkring 8€...När man då e på resa två dygn i sräck blir det en hel del pengar...:/

Det som åxå gör resorna intressant e att man aldrig vet vilket språk kassörskan talar när man vaknar upp och tar paus på nån bensinstation. Vår första paus var det spanska, dom två följande franska, och dom sista tyska...:P Motorvägarna i frankrike och tyskland är för övrigt ganska tråkiga. Ser likadant ut överallt. Spanien var mer omväxlande.

Men ja gillar franskan bättre än spanskan. Man lärd ju sej tilåme lite franska i belgien, Ja kan åtminstone säja tack för maten på båda språken. Merci por la norityr/Gracias por la comida. Å fatige' betyder trött på franska. De e bra ti allt.
Aaah, trebian! Aaah, mui bien! Polska kan ja int alls däremot. Fast leo nog försökt lära mej va flytväst e före vi for. men de va ett långt ord, ja glömd de mesamma. äsch.

ja söker en låttext ja hörd igår å tyckt va så beskrivande men nu minns ja ju int va de va... typist.

since you´ve been around....

Ibland ägnar man väldigt stor tankeverksamhet ti int så jättestora saker. Eller saker som e små men har potential att bli betydelsefulla. Eller som man vill ska bli betydelsefulla men int existerar. Ännu.

Rosie Thomas, Joshua Radin, Jason Mraz, Lifehouse, Leeland, Audioslave, Coldplay, Hillsong, MercyMe å massa till ha ja ren spela sönder denhär resan.

lucky to have been where I have been, lucky to be coming home again
2008-07-22 @ 05:26:47 Livet Permalink


Kommentarer
Postat av: Josiee

Godmorgon:)

2008-07-22 @ 05:48:50
URL: http://josieeme.blogg.se/fashion/
Postat av: Camilla

Godmorgon sötnos. Förlåt mig nu men jag tänker tipsa om en sida där du genom att besöker sidor och går med på erbjudande på gratis biobiljetter http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=50687 ha en bra dag. Snart bär det av för mig .

2008-07-22 @ 05:52:37
URL: http://camillaaggeborn.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag blev så glad när jag läste i Vbl att du slapp in! Int för att ja blev förvånad direkt, tvärtom, men ändå! Grattis!

2008-07-27 @ 10:28:31
URL: http://sofiahelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback